Jaki jest najważniejszy element prowadzący do odniesienia sukcesu w kulturystyce?

Kluczem do odniesienia sukcesu w kulturystyce jest równowaga - równowaga w treningu (odpowiednia regeneracja i brak przetrenowania), równowaga w diecie (spożywanie wszystkich niezbędnych dla organizmu składników) i równowaga umysłu (odpowiednie myślenie - więcej pozytywów, mniej negatywów). Jeśli poeksperymentujesz i odkryjesz odpowiednie proporcje każdego z tych trzech aspektów kulturystycznego stylu życia, to w końcu wykorzystasz swój cały genetyczny potencjał.

Czy zastrzyki z witaminy B12 zwiększają apetyt i dodają energii?

Niektórzy wierzą, że suplementacja witaminą B12 może wpłynąć na wzrost apetytu. Nie ma dowodów naukowych potwierdzających tę tezę, ale przyjmowanie witaminy na pewno nikomu nie zaszkodzi. Podawana doustnie B12 ma niezwykle ciekawą i skomplikowaną drogę absorpcji. W odróżnieniu od innych witamin, wymaga ona pewnego czynnika, naturalnie występującego w żołądku IF. Następnie połączenie B12 i IF uczestniczy we wchłanianiu witaminy przez końcową część jelita cienkiego. Tak skomplikowana droga absorpcji prowadzi często do wystąpienia niedoborów tej witaminy w organizmie. Kiedy to nastąpi, przyjęcie iniek-cyjne B12 może okazać się nieocenionym posunięciem, szczególnie dlatego, że witamina ta odgrywa kluczową rolę w syntezie białek. Aby uniknąć problemów wynikających z trudności w przyswajaniu witaminy przez system trawienny, wielu kulturystów przyjmuje B12 w zastrzykach (1 ml co tydzień, przez cztery tygodnie). Moja odpowiedź na pytanie o wpływ witaminy B12 na apetyt jest następująca: Jeśli uważasz, że wzmaga ona apetyt i dzięki temu jesz więcej, to czy odpowiedź na to pytanie ma dla ciebie jakiekolwiek znaczenie?"

MOTTO KULTURYSTÓW Joe Weidera

Staraj się być najlepszy, rób więcej niż możesz, kochaj przyjaciół, mów prawdę, bądź wierny, szanuj swego ojca oraz matkę. Przestrzegając tych zasad będziesz panem samego siebie. Uczynią Cię silnym, napełnią nadzieją, wskażą Ci drogę ku wielkości „.

JOE WEIDER , Trener Mistrzów od 1936r.

Intensywny wysiłek fizyczny wpływa hamująco na układ immunologiczny

Celem ćwiczeń siłowych, lub jakiegokolwiek wysiłku fizycznego, jest wywieranie stresu na organizm, aby ten przystosował się i stał się silniejszy, oraz aby polepszyć jego kondycję. Zbyt duża intensywność ćwiczeń może jednakże dać efekt przeciwny do zamierzonego, czego rezultatem będą kontuzje, przetrenowanie i zahamowanie aktywności układu immunologicznego. Niemalże wszyscy poważni kulturyści żyją zgodnie z twierdzeniem że „im więcej, tym lepiej” i „nigdy nie można pracować za ciężko”. Niestety przetrenowanie może spowodować poważne pogorszenie stanu zdrowia, co opóźnia postępy na wiele miesięcy. Japońscy naukowcy w badaniu przeprowadzonym na szczurach pokazali, że cztery następujące po sobie dni biegania na bieżni, aż do utraty sił, powodują zahamowanie działania układu immunologicznego. W porównaniu z grupą kontrolną, we krwi przetrenowanych szczurów zaobserwowano obniżony poziom immunoglobiny A. Jest to cząsteczka istotna w zwalczaniu bakterii i wirusów powodujących przeziębienia, grypę i inne choroby. Naukowcy zmierzyli ilość im-munoglobulin w ślinie i zasugerowali, że ta metoda może być stosowna do wykrywania stanu przetrenowania u dorosłych sportowców.