Wyciskanie sztangielek w pozycji siedzącej

Opis ćwiczenia: Siedzimy na ławce, tułów wyprostowany, klatka piersiowa wypchnięta do przodu, ręce ze sztangielkami mocno ugięte w stawach łokciowych, sztangielki na wysokości barków. Wyciskanie sztangielek w górę.

UWAGA! Przy ćwiczeniu unikać dodatkowych ruchów tułowiem, ruch rąk w górę płynny.

Mięśnie, które biorą udział w ćwiczeniu bezpośrednio: mięśnie naramienne pośrednio: mięśnie czworoboczne, mięśnie trójgłowe ramion (triceps), mięśnie piersiowe, mięśnie zębate

Mięśnie naramienne

1.    Stoimy, tułów mocno pochylony do przodu, ręce ze sztangielkamł opuszczone w dół. Wznosy ramion bokiem w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

2.    Siedzimy na ławce, tułów wyprostowany, ręce ze sztangiełkami opuszczone w dół Unoszenie ramion bokiem w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

3.    Stoimy, tułów lekko pochylony do przodu, sztanga w szerokim uchwycie opuszczona w dół. Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia maksymalnie w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

4.    Siedzimy na ławce, tułów wyprostowany, ręce ze sztangiełkami oparte o górną część klatki piersiowej. Wyciskanie sztangielek w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

5.    Siedzimy na ławce, tułów wyprostowany, sztanga oparta na górnej części klatki piersiowej. Wyciskanie sztangi w górę - 4 serie po 15 powtórzeń