Diety o niskim indeksie glikemicznym są najskuteczniejsze podczas odchudzania

Indeks glikemiczny jest wskaźnikiem tego, jak szybko pokarmy podnoszą poziom cukru we krwi. Wiele ostatnich badań dowiodło, że posiłki wysokobiałkowe i niskowęglowodanowe najlepiej wspierały utratę wagi podczas pierwszych 6 miesięcy odchudzania. Jednak po 6-ciu miesiącach niskokaloryczne diety o różnych proporcjach białka, tłuszczy i węglowodanów pomagały ludziom w zrzuceniu wagi w takim samym stopniu. 90 procent badanych odzyskało utracone wcześniej kilogramy w ciągu 12 miesięcy od zakończenia diety. Naukowcy szukają skutecznego sposobu, aby zapobiegać nawrotom wagi. Australijscy badacze doszli do wniosku, że diety węglowodanowe z niskim indeksem glikemicznym, które włączają pokarmy takie jak: pełne ziarna, fasola, warzywa i owoce są najlepsze dla utrzymania wagi przez wiele lat. Diety węglowodanowe o niskim indeksie glikemicznym oraz diety niskowęglowodanowe i wysokobiałkowe były w porównywalnym stopniu skuteczne przy utracie wagi. Przypadki przedwczesnej śmierci były o wiele rzadsze u ludzi spożywających pokarmy węglowodanowe o niskim indeksie glikemicznym. Zmiana diety jest w miarę prosta. Zamiast białego pieczywa jedz pełnoziarniste, płatki owsiane lub muesli zamiast przetworzonych płatków śniadaniowych, sucharki lub ciasteczka z owsa i suszonych owoców albo pełnych ziaren zamiast zwykłych, muffinki owocowe lub zrobione z owsa, otrębów owsianych, otrębów ryżowych zamiast tych zrobionych z mąki i przyśpieszaczy pieczenia.